maanantai 27. lokakuuta 2014

La Vie Est Belle- Life Is Beautiful (Paris part 2.)

Pariisi loman toisena päivänä heräsimme ajoissa ja laittauduttuamme lähdimme etsimään aamupalapaikkaa. Menimme aamiaiselle johonkin kahvilaan/ruokapaikkaan. Aamiaiseksi oli cappuccinoa, tuoremehua, patonkia sekä croissant. Aamiaista syödessä heräsi ajatus, että miten ihmeessä ranskalaiset ovat niin hoikkia, vaikka he syövät tällaisia hiilaripommeja? Itse olen niin herkkusuu, että tuollainen aamiainen oli kyllä mieleeni.

Aamiaisen jälkeen lähdimme kävelemään kohti Champs Elysees-puistoa. Vitsit tuo puisto oli niin iso ja kaunis. Siellä oli vaikka kuinka upeita yksityiskohtia. Kävellessämme kahvilasta puistoon, sai koko ajan vain ihastella kaikkia patsaita ja upeaa arkkitehtuuria. Matkalla oli myös aivan ihana lukkosilta. Vitsit kuinka romanttisia tuollaiset sillat ovat.

Puiston jälkeen jatkoimme matkaa riemukaarelle. Matkan varrella oli kaikkia ihania kauppoja, kuten Zara home. Sieltä olisi tehnyt mieli ostaa niin paljon kaikkea. Vielä joskus tulevaisuudessa kodissani tulee olemaan pelkästään sellaista sisutustavaraa.

Riemukaari oli vaikka kuinka koristeellinen. Taas sai vain ihailla kaikkia niitä upeita yksityiskohtia. Riemukaarella huomasi kuinka paljon Pariisissa on varkaita. Heillä oli kyllä pirun ovelia varastustemppuja, mutta onneksi säästyimme varkauksilta. Koko ajan silti oli pakko pitää laukkua lähellään ja olla valppaana. Seuraavana päivänä laitoinkin suosiolla kännykän ja rahat pikkulaukkuun, enkä heittänyt kaikkia kamoja isoon laukkuun.

Riemukaaren jälkeen jatkoimme matkaa Louis Vuittonille! Odotin koko matkalta niin sitä, että pääsen siihen liikkeeseen! Voi taivas kuinka upea ja iso se liike oli. Kahdessa kerroksessa oli laukkuja, asusteita sekä vaatteita. Liikkeen yksi kerros oli ainakin vähintään kaksinkertaisesti Helsingin liikkeen kokoinen. Palvelu oli niin hyvää, että siitä pelkästään voisi jo maksaa. Otin ostokseeni myös nimikirjaimet ja sitä varten meidät vietiin kolmanteen kerrokseen, jossa odottaessa tehtiin nimikirjaimet. Oli ihanaa nähdä lasiseen huoneeseen, jossa ne nimikirjaimet tehtiin. Tuo oli kyllä todellinen unelmien täyttymys.

Louis Vuittonin jälkeen lähdimme vielä kävelemään Eiffel-tornille. Matkalla pysähdyimme kahville, johonkin kotoisaan kahvilaan/ruokapaikkaan. Melkein jokaisessa kahvipaikassa myytiin myös ruokaa listalta. Eiffelille päästyämme jonotus sujui yllättävän nopeasti ja sujuvasti. Eiffelin huipulta oli niin upeat näkymät! Ainut huono puoli oli se, että siellä tuuli ihan älyttömästi. Välillä tuli olo, että tuuli vie mukanaan. Tuulen kestäminen oli kyllä noiden maisemien näkemisen arvoista.

Eiffelin jälkeen lähdimme takaisin hotellille, Olimme olleet siinä kohtaa kahdeksan tuntia liikkellä, joten jalat olivat ihan kuolleet! Pikku hengähdystauko tuli siis todellakin tarpeeseen. Hotellille päästyämme vaihdoimme vaatteet ja lähdimme hieman ostoksille. Kesken ostosten saimme idea, että lähdemme vielä Louvreen. Huonoksi onneksi sieltä oli loppunut lipunmyynti puolta tuntia ennen. Se siis siirtyi seuraavalle päivälle!

Illalla vielä kävimme syömässä. Tällä kertaa otin alkuruoaksi vuohenjuustosalaatin, pääruoaksi sinihomejuusto-kanaa sekä jälkiruoaksi kahta erilaista sorbettia. Illalla minulla alkoi taas kuume nousemaan, joten oli niin ihanaa päästä hotellille takaisin. Yllättävän hyvin silti päivä taittui särkylääkkeiden avulla ja onneksi illemmalla vasta tuli huono olo. Yhden päivän aikana ehti kiertämään ja näkemään niin paljon. Illalla uni kyllä maittoi enemmän kuin hyvin!

1. Kuulostaa ihanalta reissulta! :) Mitäs ostit Louis Vuittonilta? :) Harmi, että tuli huono olo :( <3

1. Tuolla oli kyllä niin ihanaa!:) Ja laitan pian kuvaa blogiin;))

2. Ihanaa ku olet päässyt lomailemaan.Jos pääsisin ulkomaille niin ehdottomasi menisin Pariisiin. :)
    Kunpunkiloma <3
    Ihania kuvia :)

3. Osoksesta varmaan saamme pian kuvaa ;)

1. Oli kyllä niin ihanaa päästä lomalle! Ja kiitos paljon<3 Laitan tänne ihan pian kuvaa mitä tuolta tarttui mukaan:)