lauantai 25. lokakuuta 2014

Paris is always a good idea (part 1.)

Huh nyt ollaan palattu takaisin Suomeen! Eilinen sekä tämä päivä ovat kuluneet pelkästään lepäillessä sekä asioita hoitaessa. Meinasin aluksi kirjoitella parista ekasta päivästä, mutta koska kuvia kertyi hieman yli 2000, päätin kirjoitella päivä kerrallaan. Näin ei tule sellaisia yli kahdenkymmenen kuvan postauksia. Mutta nyt lopetan löpinät ja menen itse asiaan!

Lähdin siis maanantaina Pariisiin perheeni kanssa. Lentomme lähti Helsinki-Vantaan lentokentältä ja oltiin kentällä jo hyvissä ajoin ennen lentoa. Lento Pariisiin kesti hieman vajaa 3 tuntia. Sain onneksi nukuttua lennolla, sillä edellisenä yönä unet jäivät melko vähälle pakkaamisten ja muun sähellyksen vuoksi. Aina kun täytyisi päästä nukkumaan ajoissa, on pakko alkaa tekemään "kaikkea niin superhyper tärkeää". Näihin kuuluu muun muassa hiusnaamion sekä kasvonaamion laitto sekä kynsien lakkaaminen. Ihan kuin niitä ei voisi ikinä hoitaa aikaisemmin.

Kun saavuimme Ranskassa lentokentälle ja jatkoimme siitä matkaa kohti hotellia, oli jännä huomata kuinka paljon maisemat vaihtui. Pariisin lähettyvillä oli jokin asuinalue, joka vaikutti ihan slummilta. Paljon huonokuntoisia rakennuksia, sekä hyvin likaisen näköistä. Kieltämättä silloin tuli hieman olo, että missäs olikaan se kuvittelemani Pariisi? Toinen juttu, minkä huomasin myös nopeasti oli se, että siellä oli hyvin vähän vaaleahiuksisia naisia. Olen aina luullut että Pariisissa olisi paljon vaaleahiuksisia naisia, mutta näköjään olen kuvitellut ihan väärin.

Kun vihdoin ja viimein saavuimme hotellille, veimme tavarat huoneisiin ja vaihdoimme nopeasti vaatteet. Hotelli oli hyvin kotoisa, siitä tuli jotenkin mieleen sellainen ihana mökki. Sisustus oli niin sen tyylinen, että vain kynttilät ja takkatuli puuttui, niin olisi ollut kuin jossain ihanassa mökissä.

Tuo seinä oli niin upea. Haluaisin juuri tuollaisen seinän vielä joskus omaan kotiini.

Vaihdettuamme vaatteet lähdimme katsomaan kaupunkia ja etsimään ruokapaikkaa. Kävimme syömässä jossain ravintolassa, jossa oli kyllä erittäin maukasta ruokaa. Itse otin alkupalaksi ceasar-salaatin, pääruoaksi lohipastaa sekä jälkiruoaksi suklaamoussea.

Ruokailun jälkeen lähdimme kiertelemään Pariisiin. Vitsit, kuinka upealta kaikki näytti hämärässä! Eiffel-tornin valaistus oli niin mahtava. Ylipäänsä ne valaistukset olivat niin upeat. Illalla kävimme myös niissä perus turistipuodeissa, joissa myytiin kaikkia avaimenperiä sekä kortteja ja muuta turistikamaa.

Vielä ennen hotellille paluuta kävimme paikallisessa pikkukaupassa. Ruokakaupat ovat niin kiinnostavia. Mielenkiintoista nähdä mitä mikäkin maksaa ulkomailla. Lisäksi on niin mielenkiintoista nähdä, mitä kaikkea ruokakaupoissa myydään sekä mitä paikalliset ostavat.

Tällaisista herkkupuodeista olisi tehnyt niin mieli ostaa koko liike tyhjäksi!
Menimme jo ajoissa nukkumaan, sillä päivä oli melko rankka usean tunnin matkustamisen vuoksi. Kaiken tuon jälkeen oli niin taivaallista heitäytyä lämpimän peiton alle!

1. Odotan jo innolla lisää Pariisi-postauksia <3 :)

1. Hih koitan saada ne mahdollisimman nopeasti tehtyä:) <3

2. Oi näyttää ihanalle! Mäkin oon aina halunnu matkustaa Pariisin, toivottavasti pian <3

1. Ihan varmasti pääset sinne vielä<3

3. Älytön matkakuume, ihana Pariisi! Haluaisin joskus käydä siellä:3 Kuvat ovat upeita ♥

1. Eikä! Matkakuume on sellainen joka ei lähde pois paitsi matkustamalla! Ihan varmasti pääset vielä joskus Pariisiin<3