perjantai 27. maaliskuuta 2015

Minilomalla Helsingissä

Olin keskiviikosta torstaihin minilomalla Helsingissä. Tällainen pieni irtiotto arjesta teki niin hyvää. Lähdin kaverini kanssa reissuun jo aikaisin keskiviikkoaamulla. Kun aamulla kello soi 4.30, teki mieli vain painaa torkkua ja jatkaa unia. Tuntui ihan siltä, ettei olisi nukkunut yhtään yöllä. Väsymys ei silti reissussa haitannut. Saavuttuamme Helsinkiin kävimme nopeasti aamiaisella ja sen jälkeen menimme kysymään hotellista, josko huoneemme olisi jo saatavilla. Onneksi saimme heti huoneen niin pääsimme vähän laittamaan itseämme ja vietyä tavarat huoneeseen. Yövuimme siis hotelli Helsingissä.

Hotellilta lähdimme kiertelemään hullareille. Kierreltyämme tarpeeksi alkoi jo tulemaan hieman nälkä ja aloimme miettimään sopivaa lounaspaikkaa. Lopulta päädyimme lounaalle Kakkugallerian kakkubuffettiin. Ihan täydellinen lounaspaikka tällaisille herkkusuille! Kerrankin sai syödä tarpeeksi kakkua. Pakko silti myöntää, että petyin hieman suoritukseemme. Emme jaksaneet kuin kaksi kierrosta. Herkuttelun jälkeen oli todella kauan kunnon makeaähky, eikä tehnyt mieli mitään makeaa.

Lounaan jälkeen jatkoimme kiertelyä ja shoppailua. Välillä kävimme hotellissa laskemassa käsistämme ostossaaliit ja sitten taas jatkoimme. Illalla kävimme vielä syömässä Santa Fe-nimisessä paikassa. Otin ruuaksi hampurilaisen kanafileellä ja bataattiranskalaisia.

Päätimme käydä keskiviikkona vielä pyörähtämässä vähän ulkona. Aluksi kävimme Amarillossa josta suuntasimme Namuun. Namu oli tällä kertaa niin suuri pettymys, mutta tulipa nyt sielläkin käytyä. En ole juonut pisaraakaan uuden vuoden jälkeen, joten oli niin outoa edes mennä johonkin. Onneksi silti käytiin edes josain, sillä oli kiva nähdä Helsingin keskiviikon yöelämää.

Seuraavana aamuna oli aikainen herätys aamiaiselle. Hotellien aamiaiset ovat vaan ihan parhaita ja niin täyttäviä. Aamiaisen jälkeen päätimme nukkua vielä muutaman tunnin, jonka jälkeen pakkasimme tavaramme ja luovutimme huoneen. Pakatessa tuli aikas iso ongelma, sillä matkalaukkuni osoittui hieman liian pieneksi (tai sitten tavaramäärä liian suureksi). Istuin laukun päällä kun kaverini koitti saada sitä kiinni. Lopulta laukku saatiin kiinni hajottamatta sitä.

Hotellilta lähdettyämme suuntasimme vielä hullareille ja muihin liikkeisiin. Kävimme myös lounaalla Vapianossa. Siellä pasta oli ihan älyttömän hyvää ja täyttävää. Ja ettei vain olisi päässyt laihtumaan, kävimme vielä jälkkärillä Starbucksilla. Kahvittelun jälkeen aloimmekin suuntaamaan kohti bussipysäkkiä ja sitten kotia kohti!

En viitsinyt kuvailla kaikkia ostoksia, sillä ostin paljon sellaisia ihan pikkujuttuja, joissa ei ole oikeastaan mitään nähtävää. Ostin tuon Longchampin laukun ihan täysin heräteostoksena, mutten vain pystynyt jättämään sitä kauppaan. Rakastuin tuohon laukkuun heti kun näin sen ja päätin että tuo on saatava. Muut ostokseni olivat hieman enemmän harkittuja. Ostin paljon kotiin kaikkea pientä kivaa, kuten pyyhkeitä ja erikoisherkkuja.

Muutamia ostoksia: uusi laukku, Charlelle uusi sänky, pyyhkeitä ja urheilutoppi
Oli niin kiva miniloma! Seura oli ihan huippua ja tuli tehtyä kivoja löytöjä. Pakko silti myöntää, että eilen illalla uni maittoi paremmin kuin hyvin. Reissuun on aina kivaa lähteä, mutta on kotiinkin ihanaa tulla takaisin!

1. Namm, näyttää kyllä niin herkullisilta nuo leivokset! Muutenkin kuulostaa kivalta tuo minilomasi. On se vain ihana välillä ottaa tuollaisia irtiottoja arjesta. :)

1. Nuo oli niin herkullisia!:) Tuollaiset irtiotot piristävät kummasti:)

2. Ihanat kuvat ja nuo Nikein sportti rintaliivit on ihanan väriset. Itselleni on tulossa nuo keltasen värisenä :)
    ÄÄh munki täytyy päästää hesaan shoppailemaan :D

1. Eikö olekkin:) Oi kuinka kiva! Katsoin myös niitä keltaisia ja ne oli upeat:) <3