lauantai 16. toukokuuta 2015

Will it be easy? Nope. Worth it? Absolutely.


Tiedättekö sen tunteen kun tuntuu, että tehtävää on vaikka kuinka ja aikaa vain rajoitettu määrä? Tällä hetkellä minulla on sellainen olo opiskelujen suhteen! Vielä olisi seitsemän tehtävää palautettavana ja kolme tenttiä tentittävänä. Aina lukukauden alussa katson opinto-ohjelmaa ja haluan mennä kaikille kursseille. Jokainen kurssi kuulostaa niin mielenkiintoiselta, että lopulta ahmin niitä ihan liikaa. Sitten josain kohtaa tuleekin tunne, että tehtävämäärät kaatuvat niskaan.




Nyt olen koittanut ottaa kunnon loppukirin. Olen mennyt aamuisin koululle tekemään rästissä olevia hommia ja illat olen viettänyt vapaata. Olen ottanut asenteen, että kotona en tee kouluhommia vaan teen ne koulussa ja kotona teen sitten muuta. Tällä hetkellä stressi huitelee sadassa, joten oli pakko kehitellä jokin ratkaisu. Tajusin stressimääräni totaalisesti eilen, kun olin menossa tenttiin. Lopulta tentti jäi väliin, kun menin vain itkemään vessaan. Oli ihan totaalisesti sellainen olo, etten pysty nyt tähän. Kamalaa kun jokin opiskeluhomma aiheuttaa tuollaisen olon! Olen silti kuullut että kyseistä kurssia on monet uusineet jopa kolme kertaa. Ehkä siis reaktioni kyseistä tenttiä kohtaan ei ollut ainutkertainen...


Nyt olen koittanut helpottaa tätä stressiä monella tavalla. Herkkuja on kulunut enemmän kuin laki sallii, mutta ainakin valtio on saanut hyvät rahat makeisveron ansiosta. Lisäksi olen oikein urakalla hamstrannut kaikkia ihania teemakuja. Iltaisin olen ottanut tavaksi juoda kupin joko vihreää- tai valkoista teetä. Ehkä tämä stressi siis pian helpoittaa ja mikäli nyt en suoriudu kaikista tehtävistä, ei maailma siihen kaadu. Joka tapauksessa meinaan palkita itseni kunnon uurastuksen jälkeen! Tällä hetkellä tuntuu, että tehtävät kaatuu niskaan. Silti jaksan uskoa siihen, että lopussa kiitos seisoo ja tämä kaikki on tällaisen stressin arvoista.


4 kommenttia:

  1. Tsemppiä! <3 Mulla on vähän samat fiilikset, vaikka sainkin tänään tehtyä viimeisen esseen ja vielä palautettuakin sen! Mutta mulla on yhden kokeen uusinta vielä ennen valmistumista, mutta tähän opettajaan ei saa yhteyttä eikä mun oman koulun opettajat suostu antamaan hänen yhteystietojaan (tää "kadonnut" ope ei siis oo mun koulusta, joten mitään yhteystietoja ei löydä mistään), joten mulla ei oo mitään tietoo saanko edes uusittua tätä koetta enää tänä keväänä, ja täähän stressaa sitten hirveesti kun mun valmistuminen on tästä kokeesta kiinni... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3 tsemppiä hurjasti myös sinulle<3 ihan kamalaa jos valmistumisesi jää nyt tuollaisesta kiinni:(( toivottavasti tämä opettaja nyt ilmaantuisi jostain tai saisit hänet edes kiinni:)

      Poista
  2. Ou nöy... Helposti tulee sanottua että älä ota stressiä mutta en voi kuvitellakaan kuinka raskasta opiskelu on. Itse kun en ole käynyt kun peruskoulun. Elämä ei kyllä siihen kaadu ja voithan aina opiskella hieman kauemmin.
    Onko niitä valittavia kursseja pakollinen määrä ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi elämä ei kaadu vaikka koulu venyisi:) koululta suositellaan 60 opintopistettä koko lukuvuoden aikana eli syksyn ja kevään aikana:) eli kurssien kohdalla ei ole mitään tiettyä määrää kunhan tuo 60 opintopistettä tulisi täyteen:)

      Poista

Kiitos kommentistasi!<3