torstai 25. helmikuuta 2016

Voihan järkytyksen järkytys!


Vuoden alussa kerroin aloittaneeni Turhasta kosmeriikasta eroon-projektin, jotta pääsisin turhasta ja ylimääräisestä kosmetiikasta eroon. Samalla haluan vaihtaa kosmetiikkani eläinkokeettomaan. Lähiaikoina olen meinannut hairahtaa lähes päivittäin uuden kosmetiikan ostamiseen. Kauppojen kosmetiikkahyllyt ovat suorastaan huutaneet minua luokseen. Olen jopa ottanut uusia tuotteita kätösiini ja miettinyt kuinka suuntaan kassalle. Lopulta olen pyörinyt kaupassa niin kauan, että olen saanut vakuutettua itselleni, etten tarvitse uutta kosmetiikkaa.

Muutama viikko sitten, päätin perjantaina koota kaikki kosmetiikat lattialle, jotta näen millaisen kasan aarteita omistan. Järkytyin!!


Järkyttymisestä seurasi se, että alkoi jo ihan oksettaa tuo valtava määrä eri tuotteita. Toisaalta tämä oli hyvä reaktio, sillä nykyään aina kun tekisi mieli ostaa lisää, katson kuvaa ja totean, etten todellakaan tarvitse lisää. 


Olen huomannut että varsinkin stressaantuneena tulee hairahdettua helpolla ostamiseen. Ostamisesta tulee hetkeksi niin kiva olo. Lisäksi ostohetkellä tuntuu, ettei voi elää ilman uutta rasvaa. Olen silti huomannut, että kun kävelee hetken kaupassa harkitsemasi tuote kädessä, tajuaa pian, kuinka ei todellakaan tarvitse sitä.

Noh tästä järkytyksen kautta on hyvä jatkaa projektia. Katsotaan miten tämä etenee.

10 kommenttia:

  1. Onpas joo melkoinen kasa kosmetiikkaa! Ja mä oon huomannut ihan saman, että jos joku stressaa niin saan itsekin sellaisen hetkellisen "helpotuksen" siitä, jos ostan itselleni jotain uutta ja kivaa. Tsemppiä projektin kanssa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kasa on melko suuri :D Helpottavaa kuulla, että joku muu on huomannut tuon saman!<3 Ja kiitos tsempeistä<3

      Poista
  2. :D Apua, kuinka paljon tuotteita! Mutta oikeasti sitä ei huomaa vasta kuin kasaamalla kaikki yhteen, koska tuotteita säilytetään niin eri paikoissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep:D Silmiä avaavaa kun tekee joskus näin :D

      Poista
  3. Pelottaa miltä omat kosmetiikkatuotteet näyttäisi samassa läjässä, saattaisi muistuttaa tuota sun kasaa. Oon kans tehnyt etenkin shampoiden ja hoitoaineiden kohdalla päätöksen, että uusia en osta, ennen kuin vanhoja on alle 3 jäljellä. Ja muidenkin tuotteiden ostamista oon vähentänyt huomattavasti, tällä nykyisellä varastolla vaikuttais pärjäävän melko pitkälle. Kyllä sitä joskus onkin tullut hamstrattua, huhhuh. Käytän tota sun tekniikkaa (pyörin kaupassa tuote kädessä) vaatteiden kanssa, on jäänyt monet turhat ostokset tekemättä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa tehdä niistä kasa, niin näkee kuinka paljon jo omistaa kaikkea :) Ja tuo on hyvä tapa miten olet tehnyt<3 Se kaupassa pyörimis-taktiikka on ihan paras :D

      Poista
  4. Herranen aika mikä kasa! Tuolta seasta pilkistää kyllä kaikkea kivaa;) Tsemppiä sulle:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep :D Ja nyt koitetaan myös niistä kivoista päästä pikkuhiljaa eroon:D Kiitos tsempeistä<3

      Poista
  5. Huhhuh, melkonen kasa kieltämättä :o Mä oon myös huomannut ton ostelun ja stressaamisen yhteyden! Mulla ois varmaan vielä pahempi kasa kenkiä, koska mä oon oikeesti niin kenkäfriikki.. Laskin viime muutossa, et mulla oli 52 PARIA kenkiä ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tuo on niin järkyttävää huomata, kuinka paljon sitä tavaraa on kertynyt! Muutoissa sen varsinkin huomaa ihan kunnolla kun joutuu raahaamaan tavarat uuteen paikkaan:/

      Poista

Kiitos kommentistasi!<3