maanantai 13. helmikuuta 2017

Kaaoksen hallintaa ja kiitollisuutta

Olen lähiaikoina koittanut opetella kaaoksen hallintaa. Tai no, jos totta puhutaan niin olen joutunut opettelemaan sitä. Päivät ovat olleet täynnä minuuttiaikatauluja ja tehtäviä on rästissä joku pari miljoonaa. Lisäksi pitäisi jossain välissä nähdä kavereita ja tehdä asioita myös itsensä hyväksi. Tein tänä vuonna lupauksen, että opettelen ottamaan aikaa itselleni. Nyt en ole pystynyt pitämään tuota lupausta, eli täytyy taas ottaa itseään niskasta kiinni ja skarpata.


Viime viikolla jouduin saikulle, mutta silti oli todella hankala olla vain ja levätä. Koko ajan mielessä pyöri tekemättömät tehtävät ja monta muuta juttua. Jouduin saikulle kun sain sormeeni lasinsirun. Siru jouduttiin ottamaan pois sormesta ja nyt sormeani koristaa tikit. Pakko sanoa, että suihkussa käyminen ei ole ollut kovinkaan helppoa. Etenkään hiusten peseminen ei ole ollut helpoimmasta päästä, koska joutuu jatkuvasti varomaan sormea. Onneksi saan tikit pois jo torstaina!


Vaikka elämä on ollut vaihteeksi todella hektistä, olen koittanut nauttia pienistä hetkistä ja asioista. Joka ilta kirjoitan lapulle vähintään yhden asian, josta olen ollut kiitollinen. Olen huomannut että vaikka päivä olisi ollut kuinka kamala, on joka päivässä jotain sellaista, mistä voin olla kiitollinen ja onnellinen. Oikeastaan olen onnellinen kiireestä. Se vain tarkoittaa sitä että minulla on työpaikka ja opiskelupaikka. Nykyään ne eivät ole edes Suomessa itsestäänselviä asioita. Usein sitä vain haluaa että asiat olisi paremmin, eikä edes tajua pysähtyä miettimään kuinka hyvin asiat on. Jos sinulla on katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa, jotain päällepantavaa, on asiasi jo todella hyvin. Mikäli sinulla on lisäksi yksikin ihminen jolle soittaa ja opiskelu- tai työpaikka, on asiasi erinomaisesti.


4 kommenttia:

  1. On oikeesti tärkeää muistaa ne elämän pienet onnen ja ilon asiat kun on välillä rankkaa!♥ Ihanat kuvat susta :)

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tosta ihan samaa mieltä<3 Usein ne pienet asiat unohtuu, mutta sit täytyy pakottaa itsensä muistamaan ne:) Kiitos<3

      Poista
  2. vau todella kauniita kuvia:)) Tuo kiitollisuus idea on kyllä hyvä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon<3 Suosittelen kokeilemaan sitä ideaa:)

      Poista

Kiitos kommentistasi!<3